Cuvânt de origine britanică, “to stride” înseamnă a merge cu un pas lung și decis. Termenul de Striding are un caracter pozitiv, motivant, fiind perfect pentru a denumi o metodă nouă și accesibilă în sesiuni de fitness în grup.
Striding este un program inovativ, o metodă de a trăi și a învăța fitness, ce capată din ce în ce mai multă popularitate în toată lumea.

Caracteristici generale

 

  • Principiile sale de antrenament au reușit să facă multe persoane să-și găsească “cheia” potrivită pentru echilibrul între minte și corp. Indispensabil pentru atingerea antrenamentului complet și a menținerii sănătății, “workout”-ul se compune din metodologii combinate ale antrenamentului mental și tehnici de mers pe plan înclinat.
  • Este o disciplină indoor care utilizează o bază ritmică muzicală pentru impunerea ritmului de mers, caracteristică principală fiind posibilitatea de a modifica frecvența și dimesiunea pasului, combinând totul cu exerciții de preatletism, gimnastică educativă și proprioceptivă.
  • Mersul este cea mai importantă activitate voluntară specifică omului. Este mișcare instictivă a omului și poate fi practicat de oricine. Toți mușchii corpului sunt implicați în această activitate aerobă care contribuie în atingerea unei stări optimale de bunăstare și formă fizică. Mersul cu regularitate ne readuce pe lângă starea de bine, starea noastră naturală, în viața agitată din secolul vitezei, unde mijlocul de locomoție preponderent este mașina.
  • Sedentarul (inclusiv supraponderal) care începe să facă striding simte imediat o modificare, în special la nivel mental aducându-i pozitivisism și “chef” de muncă, dorința de a restabili contacte sociale, senzația de plăcere și de a-și face plăcere. Nu este o nouă modă, este o senzație generică de stare de bine: este întoarcerea la noi înșine, la rădăcinile naturii umane.
  • Striding supune corpul unui antrenament complet, în mod simplu, dar eficient. Practicarea striding poate semnifica deschiderea de noi speranțe și atingerea stării de bine atât psihică, cât și fizică.

Beneficii Striding

  • Reduce tensiunea, stresul, anxietatea și îmbunătățește/ crește sensul bunăstării la nivel psihologic;
  • Tonifică și întărește musculatură;
  • Îmbunătățește rezistența musculară și flexibilitatea;
  • Ajută la stabilizarea greutății și reducerii țesutului adipos;
  • Întărește sistemul imunitar;
  • Crește densitatea osoasă și previne osteoporoza;
  • Îmbunătățește eficiența cardiovasculară contribuind la reducerea riscului coropatiilor;
  • Dezintoxifică organismul și îmbunătățește aspectul pielii;
  • Este o activitate socializantă;
  • Reduce riscul apariției diabetului;
  • Crește nivelul colesterolului “bun” și reduce pe cel “rău”;
  • Contribuie la normalizarea hipertensiunii arteriale;
  • Reduce simptomele sindromului premenstrual;
  • Ajută la introducerea unei alimentații sănătoase și îndepărtarea nevoii de fumat;
  • Crește / Îmbunătățește nivelul de energie și autostimă;
  • Alină și previne durerile de spate;